15 Şubat 2016 Pazartesi

Özgürlük, Özgürlük, Özgürlük, ... Taşan Mutluluk ve Ümit! - Japon Müziği Takdimi

Dün bahar gibi sıcak bir Sevgililer Günü oldu.
Bana da düne kadar son günlerde sıcak bir hediye vardı.
Hep öğrencilerimin özgürlüğün büyük bir gelişmesi diye hediyeydi.

Onlardan biri üniversiteye ümit ederek, eğer orada daha kötü akademik bir durum olursa da kendi başına ümitini yerine getirdiği kararını kendi [rapor]da yazdı.
Ben her zaman onlara "Bütün dünyada akademik durumu daha alt düzeye iniyor görünür." söylüyorum.
Ama o söylediğimi anlayarak daha iyi düşünmüş.
Çok hoşuma gitti :)

Öbür biri bize ticari bir ders kitabını, ona uygun olarak değil ama kendi [çalışma] için bir araç olarak kullanmaya başladığını konuştu.
Ben her zaman onlara "Ticari ders kitapları satılır olmak için halka uygun olarak yapılmış. Ona uygun olursanız siz ise halka uygun, yani düşünmesi eksik olarak [akademik yeteneğin] alçaldığına uygun olacaksınız. O yüzden onu kullanırken kendine dikkat et." söylüyorum.
Ama o da söylediğimi anlayarak daha iyi düşünmüş.
Çok hoşuma gitti :)

Ayrıca onlardan esinlenmiş genç biri ise, ilk olarak [rapor] yazıyor da, görüntüleri seçtiğinde sadece bağdaşmasıya değil aynı zamanda okuyuculara etkisiye bakıyor.
O hayvan istismarı hakkında yazıyor ve kendi isteğiyle herhangi birlerine etiketlemeden dikkatli bakıyor.
O da onun özgürlüğü ile benim zanın ötesine geçip daha yüksek ölçüye ulaşmış.
Çok hoşuma gitti :)

Üstelik onlar ötekisinin övüldüğünü kendine cesaret verici olarak bakıp sinerji yapıyorlar.

Ben onların getirdiği bu büyük sevinçle ümitlilik kutlamak istiyorum ve uygun bir şarkını hediye etmek istiyorum.
Seçtiğim Japon çok meşhur bir şarkı, Kome Kome Club adlı Japon rock müzik grubunun "Roman Hikō" (yayımlanma 8 Nisan 1990) adlı bir şarkı.
Ama gerçekten ben bu şarkını fazla bilmiyorum de Internet'te inceleyince Amerikalı bir şarkıcı olan Debbie Gibson'un İngilizce olarak cover versiyonu yeniden yayımlandığını okudum.
O yüzden hep videolarıyla sözlerini koyayım.


浪漫飛行 (full version) JAL OKINAWA '90 CM/米米CLUB - YouTube





【英語版】浪漫飛行 (米米CLUB)/Debbie Gibson【歌詞・訳・語彙】 - YouTube


Dahası Debbie Gibson gelirse onun "Lost in Your Eyes" adlı bir şarkı aklıma gelir.
Ben onu televizyon bir programında yeni dinleyince (belki 10 Mayıs 1989) ne kadar güzel bir şarkı diye etkilendim.


Debbie Gibson Lost In Your Eyes with Lyrics - YouTube


Referans için:

Hiç yorum yok: