31 Mayıs 2017 Çarşamba

Yeni gelen öğrencileri hoş karşılamaktan daha geri dönenleri beklemeye öncelik vererek her şeyi feda etmek

Geçen gün, ben kitap koleksiyonumun çoğunu satmaya karar verdim.
Bunun nedeni, hemen para ihtiyacıma ek olarak, İnternet'in yayılmasından dolayı ve son yıllarda küresel düzeyde akademik seviyenin düşürmesinden dolayı kitabın değerinin değiştiğine karar verir çünkü da vardır.
Sonuç olarak, koleksiyonumda şehrin alışveriş bölgesinin ihtiyaçlarına uymayan birçok özel kitapları vardı, bu yüzden düşündüğüm kadar çok kitap satmak olmadı.
Bununla birlikte, kitaplarımdan başka ev eşyalarımı bile göstererek, ben "Bu da satılabilir. O da satılabilir." söylemeye başlayınca onu gören öğrencim ise çok şok hissetmiş.

Öğrenci sayısının talihsiz bir şekilde azalttığı arasında yanımda tüm yol kalan öğrencilerim, yeni öğrencileri ağırlamaktan çok daha isteksiz bir şekilde bırakıp gitmeye rağmen tekrar dönecek öğrencileri bekleyerek hazırlamağa öncelik tanıdığımı biliyor.
Bence bu sefer, benim her şeyi o amacıyla kurban ettiğimi sembolik olarak göstermek için bir fırsat oldu.
Ve ben onlara dedim.
"Öğretmeninizin (yani benim) onlar için yaptığım her şeyi, tabii ki sizin için de yapacağım düşün!"

Ben öğrencilerime her zamanki, mesela Yaşlı Doktor olarak da bilinen Janusz Korczak tarafından yapılmış her şeyleri, harika şeyleri değilde, bir öğretmen ve lider olarak doğal şeyleridir gibi konularını söylemekteyim.
Sanırım bunların bir kelime olmadığını birazcık gösterebilirdim.





Referans için:

Hiç yorum yok: